Dlaczego warto osobiście wykonać reklamę na pojeździe?
Folia reklamowa na prywatnym aucie jest najbardziej opłacalną strategią promocji. Jest doskonałą opcją na pewne reklamowanie, artykułu, własnej marki czy oferowanych usługi. Ruchliwość, opcja dotarcia do różnych kategorii klientów to zasadnicza zaleta grafik promocyjnych na busach, pojazdach – autach.
Jak wykonać promocję – wykleić swój pojazd?
Wbrew pozorom bynajmniej nie jest to niezwykle trudna czynność. Zależnie od tego, jaki mamy plan na swoją ofertę reklamową, owej techniki przygotowania będziemy musieli użyć. Najbardziej powszechną – znaną oraz najbanalniejszą do samodzielnego przygotowania jest wektorowa grafika promocyjna wycinana z oklein samoprzylepnych. Jaką metodą się więc zabrać do stworzenia naszego dzieła?
Po pierwsze powinno się zacząć od konceptu graficznego, inaczej co oraz w jakim miejscu powinno się znaleźć, w jakiej kolorystyce, jak duże i najistotniejsze, na jakich fragmentach ciężarówki. W zależności od faktu jak zaprojektujemy położenie własnych tekstów na konkretnych podzespołach – elementach pojazdu, będziemy potrzebowali dostosować model folii i potencjalnie sposób jej nakładania. Rekomendujemy nowicjuszom, aby rozpoczynali od jak najbardziej prostych powierzchni karoserii. Po co ? – bo reklama w tychże miejscach (gładkich) okaże się najprostsza do aplikacji – oklejenia oraz jakby tego było mało, cena folii na proste podzespoły będzie tańsza od oklein dla przykładu wylewanych.
1 krok – przygotowujemy ofertę reklamową na pojeździe.
Od tego wszystko się zaczyna. Jest to pierwszy a także obowiązkowy krok, przybliżający nas – właścicieli biznesów do celu, jakim ma być oblepione w rewelacyjną ofertę reklamową na pojazd. Aby stworzyć taki projekt, doskonale by było mieć jakikolwiek program do grafiki. Najczęściej używane do kreślenia grafik – reklam, są aplikacje ze „stajni” Adobe i Corela. Jeżeli posiadamy na laptopie którąkolwiek z wersji dla przykładu Illustratora, to trzeba zrobić zdjęcia z idealnie prostopadłej lokalizacji (absolutnie nie pod kątem), dwóch boków oraz tyłu busa. Następnie trzeba uważnie zmierzyć pojazd w „realu” – tak byśmy mieli możliwość pracować nad designem w konkretnej skali. Rekomendujemy wykorzystywanie skali albo 1:1, względnie 1:10. Unikniemy taką metodą pomyłki przy eksportowaniu grafik do programów tnących ewentualnie drukujących naszą zaprojektowaną grafikę. Skoro mamy już fotografie busa, poznaliśmy jego realne wymiary, mamy komputer i profesjonalny program plastyczny, to musimy rozpocząć przygotowywanie naszej reklamy.