Nawiasem mówiąc kilkanaście lat wstecz nikt by nie przeczuwał, iż internet w takim pułapie zrewolucjonizuje rynek konsorcjów. Czasy się odmieniły i większość integralnego marketingu każdej kompanie przeniosła się do sieci www. Teraz prawie wszystkie firmy nie wyobrażają sobie nie posiadania własnej strony w internecie. Tymczasem wskutek nadzwyczaj ogromnej rywalizacji samo posiadanie witryny internetowej dziś nie starcza, ażeby pozostać ujrzanym w gąszczu ofert. Trzeba stronę nawiasem mówiąc odpowiednio wypromować.
Żeby osiągnąć rzeczywisty ruch z wyników wyszukiwania należałoby stronę pozycjonować. Najlepiej pochwycić pierwsze miejsca pod kątem danych słów newralgicznych. Jest to aczkolwiek przebieg nieruchliwy, i nie sposób dopasowywać się na prędkie skutki. Pozycjonowanie polega na wdrożeniu szeregu technik, które wpłyną na to, iż strona będzie zajmować dużej marki w danych SERPACH. Owe pozycjonowanie stron pożądane byłoby polecić spółce, która się specjalizuje w takiej odmianie okazji. Zdobywanie linków prowadzących do strony klienta, a więc decydujący atrybut pracy firmy, jest przebiegiem niezwykle czasochłonnym i przykrym, jednakże przynoszących wystrzałowe i trwałe rezultaty. Dużo osób sądzi się, iż pozycjonowanie stron w obecnych realiach jest najbardziej sprawną postacią reklamy. Pochłania ona relatywnie niskie koszta w zestawieniu z innymi formami promocji online, przykładowo z akcjami linków fundowanych (PPC).
Czy można pozycjonować bez opłat? Teoretycznie tak, ale jedynie w sytuacji, o ile przewidzimy, że nasz zadedykowany termin jest nic nie wart. Pisanie tekstów, poszukiwanie otoczeń na publikację, indeksowanie wyników i inne czynności, chapać mogą olbrzymie ilości czasu. Procesy te można do pewnego stopnia automatyzować, rodzi to tymczasem koszta. W ten sam sposób jest z samymi artykułami – pisanie ich nie przez cały czas będzie szło gładko, można je zlecać profesjonalnym copywriterom. Jest to tymczasem dopiero pewien koszt.
Zdobywanie linków nieraz dodatkowo rodzi pewne wydatki. Tak jest w momencie, kiedy np.. chcemy kupić artykuł finansowany w którymś serwisie, albo kiedy potrzebujemy kupić szyfr dostępowy do katalogu stron internetowych www. Nieraz jednak nie będziemy narzuceni żadnymi kosztami – jeśli mówimy o wpisy gościnne, artykuły do dodruku czy swoje blogi należące do zaplecza strony pozycjonowanej. Dniami i nocami jednak bierzmy pod uwagę, czy nie szkoda nam terminu na autonomiczne pozycjonowanie, czy nie bardziej poprawnie jest tego powierzyć, a z własnej inicjatywy pochwycić się rzeczami ważniejszymi – np.. nawiązywaniem zależności z delikwentami bądź łącznym rozwojem marki.